top of page
BRUUN Blommor

Köpvillkor & Garantier

Vi premierar alltid högsta kvalitet på service, floristik, estetik och blomster.

Om vår eftersträvan av exklusiv standard brister någonstans på vägen vill vi gärna höra om det.
Likväl som vi uppskattar och vill höra när ni är nöjda med era varor eller upplevelser.

Våra sju florister värnar om Dig som kund hos oss och vill utan undantag erbjuda både transparens vad gäller skötsel och förväntan på våra produkter samtidigt som ett tillmötesgående bemötande.
Från din första kontakt till varans slutgiltiga karaktär, bjuder vi på genuinitet och personlighet.

Varmt välkommen att kontakta oss.



 

Färskvaror

Varje stjälk vårdas för hand för att nå sin fulla kapacitet på sin slutdestination, varje växt är utifrån karaktär utvald ur det som säsongen bjuder.

Vi delar gärna skötselråd och fakta för bästa hållbarhet och möte av Dina förväntningar.

* Snittblommor reklameras inom 48h.

Garanterad hållbarhet 3-5 dagar.
Många blommor står dock betydligt längre

* Krukväxter reklameras inom 72h. Detta för att vi i vår tur ska ha möjlighet att reklamera varan vidare till leverantör och för att yttre påverkan så som hemmiljö eller skötsel inte ska ha hunnit påverka varans kvalitet.

* Giltig reklamation lämnas med uppvisande av kvitto

* Varan uppvisas och återlämnas i samband med reklamation för att bedöma vad som hänt
* Vid reklamation utlämnas ersättning i form av tillgodo giltigt 2 år

* Reklamation är ej möjlig vid rabatterat pris

* Vid köp av färskvaror gäller ej öppet köp eller bytesrätt

Inredning

* Öppet köp i 7 dagar

* Bytesrätt 30 dagar

* Kvitto måste uppvisas i samband med retur eller återköp
* Återköp eller bytesrätt ej möjlig vid rabatterat pris

Personuppgifter

Genom att handla hos BRUUN accepterar kunden vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla beställningar. För att kunna hantera beställningar samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi förnamn, efternamn, adress, telefonnummer och e-postadress. Personuppgifter kan för angivna ändamål komma att lämnas ut till andra bolag som koncernen arbetar med, exempelvis fraktbolag för att kunna skicka din beställning till avsedd adress.
I enlighet med GDPR lämnas inga uppgifter till mottagaren eller någon annan ut, utan avsändarens godkännande.
Vid genomförande av köp, delas information med våra betalleverantörer. De betaltjänster vi använder oss av är Swish, Stripe, Fortnox och ABBTA kassaregister.
Personuppgiftsansvarig är Laurus Blommor AB, org nr 556460-3016.

Leverans

Blombud är ett kärt koncept att värna om sin omgivning, likväl hos oss på Bruun. Vi förpackar omsorgsfullt varje produkt på det sätt som är mest sparsamt gentemot miljön utan att tumma på varans  kvalitet. 


* Vid bokning av blomsterbud kontaktas mottagaren alltid för att stämma av dess uppgifter. Detta för att se till att leveransen går smidigt och för att försäkra att budet når mottagaren.
* Sen återkoppling från mottagare kan generera försenad leverans då vi måste nå mottagaren i god tid innan budfirman hämtar för att förbereda för leverans.
* Vi informerar avsändare via telefon eller sms om leveransen ser ut att bli skickad en annan dag än avtalat.
* Leveransen levereras någon gång under dagen och ställs utanför dörren om inte tillkommande kostnad för direktbud är betalt.

* Bud skickade med godkännande från avsändare utan kontakt med mottagare skickas på avsändarens egen risk.

* Snittblommor förbereds först när leveransen är bekräftad för att blommorna ska vara färska, vi kan därför inte garantera exakta blomval eller färger, utan skapar efter det dagliga utbudet inspirerat av avsändarens önskemål och befintlig säsong.
* Vid särskild överenskommelse  om material återkopplar vi alltid till kunden om eventuella förändringar.

* Bud som inte når fram pga felaktiga uppgifter trots bekräftelse från antingen avsändare eller mottagare återsänds till butiken, därefter måste en ny leveranskostnad debiteras för ett nytt försök till leverans. Alternativt upphämtas varorna av mottagare eller avsändare i butiken på Karlavägen 72A utan extra avgifter.

* Varor som gjorts redo och skickats för leverans men kommit åter till butik kan ej återbetalas.
* BRUUN kan inte ta ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Detta kan exempelvis vara demonstrationer, avspärrningar, naturkatastrofer, polisinsatser, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, stöld efter att varan lämnat butiken eller utebliven vara pga leverantör.

Upphämtning i butik

* Vid köp av blommor eller varor till upphämtning, bör blommorna hämtas på avsedd dag i butiken på Karlavägen 72A under våra öppettider.
* Upphämtas inte blommorna på avsedd dag, hävs upphämtningen för obetald vara.
* Vi har inte möjlighet att förvara sålda krukväxter eller inredning längre än 7 dagar pga begränsat utrymme.

bottom of page